Akademia Nauki Rybnik

Tu każde dziecko rozwija skrzydła

Zajęcia dla dzieci i młodzieży rozwijające biegłość czytania, uczenia się, umiejętności matematyczne oraz poczucie własnej wartości.

Jeżeli Twoje dziecko:

domek

długo odrabia lekcje

telefon-x

ma problemy z koncentracją i spędza zbyt dużo czasu przed tabletem czy telefonem

podrecznmik

nie lubi czytać

calculator

ma kłopoty z matematyką

… przyjdź z nim na nasze zajęcia i poznaj rozwiązanie tych problemów.

abc

Zapraszamy także rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym, aby mogli przekonać się, jak fascynującą zabawą może być nauka czytania metodą zaangażowania emocjonalnego.

HARMONOGRAM DNI OTWARTYCH 2024

LEKCJE POKAZOWE DLA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH

Mały odkrywca

Lekcja pokazowa dla dzieci 3-4  i  5-6 letnich oraz rodziców

Dowiesz się, jak dzięki odpowiednim zabawom dzieci mogą szybko nauczýc się czytania oraz jakie kluczowe znaczenie ma to dla ich poczucia pewnósci siebie, kiedy już pójdą do szkoły.

Dzieci 3-4 lat /22.02.2024 czwartek/ – godz. 17.00

Docelowo zajęcia: czwartki godz. 17.00

Dzieci 5-6 lat /22.02.2024 czwartek/ – godz. 17.00 

Docelowo zajęcia: piątki godz. 16.30 lub soboty godz. 10.15

LEKCJE POKAZOWE DLA DZIECI SZKOLNYCH

Mądre Dziecko

Lekcja pokazowa kursu dla dzieci z klas I – II  i III – IV oraz rodziców

Zobaczysz, jak podczas zajęć Twoje dziecko uczy się czytania i skutecznie podnosi jego biegłość, doskonale się przy tym bawiąc; a także, jak rozwija swoją zdolność koncentracji. Dowiesz się, jak wspólnie możemy zbudować w dziecku przekonanie „poradzę sobie”. Zobaczysz, jak grając w Gniew Smoka, można uczyć się tabliczki mnożenia, ortografii czy dat historycznych. Zobaczysz, jak przeżywanie emocjonujących przygód w grach fabularnych, może rozwijać wewnętrzne przekonanie „poradzę sobie” i uczyć budowania coraz lepszych relacji z rówieśnikami.

Klasa I-II /27.02.2024 wtorek/ – godz. 17.10

Docelowo zajęcia: wtorki godz. 17.10 lub soboty godz. 10.10

Klasa III -IV /26.02.2024 poniedziałek/ – godz. 17.00

Docelowo zajęcia: poniedziałki godz. 17.00 

Uczeń z Charakterem

Lekcja pokazowa kursu dla dzieci z klas V i VI oraz rodziców

Dowiesz się, jak poprzez odpowiedni trening na naszych zajęciach sprawić, by Twoje dziecko samodzielnie i w krótszym czasie odrabiało lekcje, a także dostawało lepsze oceny w szkole. Pokażemy Ci, co robimy, by dzieci rozwijały poczucie własnej wartości i zaczęły wierzyć w siebie i co za tym idzie, pewniej czuły się na lekcjach oraz w grupie rówieśników.

Klasa V-VI /28.02.2024 środa/ – godz. 17.00

Docelowo zajęcia: środy  godz. 17.00 

Uczeń z Charakterem

Lekcja pokazowa kursu dla dzieci z klas VII i VIII oraz rodziców

Dla młodzieży szkolnej przygotowaliśmy trening szybkiego czytania, który zwiększy tempo czytania oraz poziom rozumienia czytanego tekstu. Ponadto uczestnicy nauczą się zapamiętywać informacje, korzystając z przeróżnych technik pamięciowych i dowiedzą się, jak działa ich mózg, i jak ogromny drzemie w nim potencjał.

Wypełnij i wyślij zgłoszenie – termin do ustalenia

Zarezerwuj miejsce na BEZPŁATNĄ lekcję pokazową

Wypełnij i wyślij formularz kontaktowy

Zadzwonimy do Ciebie i ustalimy szczegóły oraz termin.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Administratorem danych osobowych jest Niepubliczna Placówka Centrum Edukacji w Rybniku. Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności

Kluczowe kompetencje ucznia

Podczas 20 lat pracy z dziećmi zauważyliśmy, że każde dziecko może bez przeszkód radzić sobie w szkole i rozwijać swoje
zdolności, jeżeli posiada pewne kompetencje.

arr

SPRAWNE CZYTANIE

większość szkolnej nauki opiera się na czytaniu

arr

UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ

techniki pamięciowe, piktogramy, mapy myśli, ułatwiają uczenie się i przypominanie sobie informacji wtedy, kiedy są one potrzebne

arr

KONCENTRACJA

zdolność skupianiu uwagi na zadaniu, motywacja i zarządzanie czasem

arr

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

umiejętność radzenia sobie ze stresem i wiara we własne możliwości

arr

UMIEJĘTNOŚĆ LOGICZNEGO MYŚLENIA

zauważanie powtarzalności, umiejętności analizowania, wyciągania wniosków i rozwiązywania problemów

arr

UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE SZKOLNYM STRESEM

Szkoła wymaga od dzieci bardzo wiele, jednak na żadnym przedmiocie nie rozwija tych kompetencji.To powoduje, że wielu uczniów z ma mniejsze lub większe kłopoty z nauką, co zupełnie nie jest ich winą! Nasze zajęcia są odpowiedzią na ten problem.

Kim jesteśmy?

Akademia Nauki to niepubliczna placówka edukacyjna. 

Od ponad 20 lat prowadzimy zajęcia dla dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 14 lat, które rozwijają biegłość czytania, uczenia się oraz postawę „poradzę sobie” opartą na poczuciu własnej wartości.

W naszej ofercie mamy również kursy matematyczne, na których dzieci odkrywają że matematyką można się bawić i z łatwością rozwiązywać zadania.

1998

od tego roku
jesteśmy na rynku

52

tyle oddziałów Akademii Nauki
istnieje w całej Polsce

4000

tyle kursantów tygodniowo uczy się we
wszystkich Akademiach Nauki w
Polsce

Jak wygladają nasze zajęcia?

W Akademii Nauki Twoje dziecko nie będzie się nudzić jak w szkole. Doświadczy, że nauka to coś fascynującego – co możesz zobaczyć na poniższych filmach. Nasze metody są zupełnie odmienne od szkolnych, a nauka zawsze wpleciona jest w zabawę. 

Kursy dla dzieci szkolnych

Kursy dla dzieci przedszkolnych

Celem zajęć jest łagodne wprowadzenie dzieci w świat książek, nauki i wiedzy.

Maluchy uczone czytania jeszcze w przedszkolu w formie zabawy, czytają później dużo sprawniej niż ich rówieśnicy. Nie mają
w szkole żadnych problemów z nauką i przeżywają dużo mniej stresu.

Jakie są korzyści z zajęć w Akademii Nauki?

Co dokładnie dziecko potrafi po naszych kursach?

Sprawnie czyta
i potrafi się uczyć

Ma świadomość
swoich mocnych stron

Wie jak sobie radzić
ze szkolnym stresem

Lepiej się koncentruje

Uczy się współpracy w
grupie
i buduje postawę
„poradzę sobie”.

Odnajduje motywację
i entuzjazm,
by rozwijać swoje
zainteresowania i pasje.

Łatwo zapamiętuje,
stosując techniki pamięciowe
i mapy myśli.

Jeżeli ukończy program
Mistrzowie Matematyki
lubi matematykę i ma
rozwiniętą inteligencję matematyczną
na bardzo wysokim poziomie.

Sprawdź nas!

Przyjdź z dzieckiem i wypróbujcie nasze zajęcia. 

Jakie dokładnie zajęcia oferujemy?

Kursy dzieci przedszkolnych 

Przedszkolne

Mały Odkrywca

Cykl kursów dla dzieci w wieku 3-4 lata i 5-6 lat. Celem zajęć jest nauka czytania w formie zabawy Metodą Zaangażowania Emocjonalnego oraz rozwój inteligencji i odkrywanie świata przez eksperymenty.

W mózgu dziecka w tym wieku rozwijają się najważniejsze funkcje umysłowe. To, jak zostaną wykształcone, będzie miało wpływ na jakość uczenia się w szkole.

Dlatego przedszkole to doskonały czas na rozpoczęcie zabaw, które rozwiną zdolności Twojego maluszka.

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 30minut w młodszej grupie i 45 minut w starszej.

Kursy dla dzieci szkolnych

Mądre Dziecko

Cykl kursów dla dzieci z klas 1-4. Celem zajęć jest nauka i rozwój sprawności czytania Metodą Zaangażowania Emocjonalnego, opanowanie podstaw efektywnego uczenia się oraz przede wszystkim rozwijanie wiary we własne możliwości.

Oprócz tego podczas każdych zajęć dzieci wykonują eksperymenty i doświadczenia naukowe, rozbudzając naturalną ciekawość świata.

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.

Uchen-z-Charakterem

Uczeń z Charakterem

Cykl kursów dla dzieci z klasy 5 i 6, na których opanowują biegłe czytanie, techniki pamięciowe i strategie uczenia się. Dzięki temu sprawnie i samodzielnie odrabiają lekcje oraz przygotowują się do sprawdzianów.

Na zajęciach rozwijamy także umiejętności społeczne, poczucie własnej wartości i postawę rozwojową.

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.

Nastolatek-z-Klasą

Nastolatek z Klasą

Cykl dwóch kursów dla młodzieży z klasy 7 oraz 8. Młodzież rozwija biegłość czytania, koncentrację oraz pamięć.

Poznane na kursie techniki pozwalają skrócić czas uczenia się i odrabiania lekcji.

Dla młodzieży w tym wieku ważna jest również umiejętność radzenia sobie z emocjami okresu dojrzewania, dlatego na zajęciach kursanci poznają dużo technik samoregulacji i rezyliencji.

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.

Kto uczy dzieci?

Każdy z nas doświadczył tego, że bardziej lubił te lekcje w szkole, które prowadzone były przez sympatycznych, pełnych energii nauczycieli, którzy potrafili zarażać swoją pasją.

Dlatego nasz zespół, to ludzie mający pasje, talenty i bogate zainteresowania, twórczy, kreatywni, wychodzący poza schematy. Są to osoby, które uwielbiają się uczyć, rozwijać swoje możliwości i, co najważniejsze, potrafią inspirować do tego dzieci i młodzież.

Sprawdź nas!

Przyjdź z dzieckiem i wypróbujcie nasze zajęcia. 

Co mówią dzieci o Akademii Nauki?

Co mówią rodzice o Akademii Nauki?

Gdzie jesteśmy w Rybniku?

Oddział Akademii Nauki w Rybniku mieści się przy ul. Św. Antoniego 10. Możesz się z nami skontaktować:

– telefonicznie: 666 026 846

– mailowo: sekretariat@centrum.edukacji.pl

Zapisy na kursy realizujemy podczas BEZPŁATNYCH lekcji pokazowych. Każdy rodzic może przyjść razem z dzieckiem i bezpłatnie sprawdzić, jak wyglądają nasze zajęcia i z nami porozmawiać.

Dlaczego warto wziąć udział w lekcji pokazowej?

Twoje dziecko samo oceni, jak bardzo podobają mu się zajęcia.

Poznasz trenerów, którzy uczą dzieci w Akademii Nauki.

Poznasz rodziców, którzy już nam zaufali i kontynuują edukację swoich dzieci.

Zobaczysz miejsce, w którym odbywają się zajęcia.

Sprawdzisz jak wygląda dojazd do Akademii.

Otrzymasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Czym jest Akademia Nauki?

Akademia Nauki to niepubliczna placówka edukacyjna.

Prowadzimy zajęcia dla dzieci i młodzieży, które rozwijają biegłość czytania, uczenia się oraz postawę „poradzę sobie” opartą na poczuciu własnej wartości.

Dlaczego warto wziąć udział w Dniach Otwartych?

  • Twoje dziecko samo oceni, jak bardzo podobają mu się zajęcia

  • Poznasz trenerów, którzy uczą dzieci w Akademii Nauki

  • Poznasz rodziców,którzy już nam zaufali i kontynuują edukację swoich dzieci

  • Zobaczysz naszą placówkę, w której odbywają się zajęcia

  • Sprawdzisz jak wygląda dojazd do Akademii

  • Dostaniesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania

 

FAQ – najczęściej zadawane pytania

PYTANIA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Nauczenie czytania nie jest celem. Celem jest zabawa w czytanie, co sprawia, że w mózgu dziecka tworzą się połączenia neuronowe, które sprawiają, że dzieci w przyszłości lubią czytać i nie mają z czytaniem problemów w szkole. Dzięki temu nie mają też problemów z nauką więc przeżywają w szkole dużo mniej stresu niż dzieci, które idą do szkoły i dopiero zaczynają uczyć się alfabetu.

Oczywiście, mimo że nauczenie czytania małego dziecka nie jest celem, to jednak dzieci o tym nie wiedzą i… większość z nich po dwóch latach zaczyna czytać samodzielnie 😊

Warto pamiętać, że dzieci uczą się dużo szybciej niż jakikolwiek dorosły.

Jedynym zajęciem dziecka w wieku przedszkolnym jest ZABAWA. Dziecko może z równym zaangażowaniem bawić się w czytanie jak bawi się lalkami czy samochodami, jeżeli odpowiednio to zorganizujemy 😊

Większość rodziców kojarzy naukę czytania z czymś męczącym, nudnym, żmudnym, bo takie są ich doświadczenia ze szkoły. My nie uczymy dzieci. My bawimy się z dziećmi, a to sprawia, że dzieci uczą się czytania mimowolnie, tak jak mimowolnie nauczyły się mówić.

Dzieci, z którymi bawiono się w ten sposób, nie mają w przyszłości żadnych problemów z czytaniem i najczęściej nie mają problemów z nauką, bo czytanie rozwija możliwości poznawcze dziecka.

Kto ma zabrane dzieciństwo? Dziecko, które idzie do szkoły i potrafi czytać, bo doskonale bawiło się w czytanie w wieku przedszkolnym,  a nauczyciele uważają je za bystre? Czy dziecko, które idzie do szkoły i zaczyna swoją edukację od nudnego, żmudnego literkowania, które je frustruje i męczy?

Paradoksalnie sporo dzieci idzie do szkoły z umiejętnością czytania. Nauczyciele są przygotowani na takie sytuacje i dają dzieciom dodatkowe zadania – co jeszcze bardziej rozwija ich intelekt! Poza tym, dzieci które idą do szkoły i potrafią czytać są traktowane przez nauczycieli jako zdolne. Nauczyciele lubią mieć takie dzieci w klasie, bo wtedy mogą poświęcić więcej uwagi tym, którzy dopiero uczą się alfabetu.

Nasze doświadczenia pokazują, że dzieci czytające lubią chodzić do szkoły, lepiej się w niej czują, są bardziej dopasowane. To dzieci, które mają problemy z czytaniem, stresują się i nie lubią szkoły.

Warto pamiętać, że dziecko, gdy pójdzie do szkoły, będzie uczyć się czytania metodami, które opracowano 300 lat temu. Metody te są bardzo odległe od tego, jak powinno uczyć się dzieci czytania w świetle współczesnej wiedzy o mózgu, dlatego 25% dzieci które uczą się czytania w szkole, mają z tym większe bądź mniejsze problemy.

Zabawa w czytanie w wieku przedszkolnym, eliminuje ten problem 😊

Dzieci uwielbiają eksperymentować. Badania dzieci w Kilonii jasno wykazały, że 90% dzieci wybierało zajęcia z eksperymentami naukowymi jako najciekawsze.

Dlaczego? Bo dzięki eksperymentowaniu dzieci otrzymują odpowiedzi na pytania, które są dla nich niesamowicie ciekawe. Co więcej, badania te wykazały, że dzieci po roku zajęć potrafiły odtworzyć 80% eksperymentów a 50% z nich, rzetelnie wytłumaczyć.

To eksperymenty naukowe robione z dzieckiem w wieku przedszkolnym, niesamowicie rozbudzają ciekawość poznawczą dziecka. A ciekawość, uważana jest za jedną z cech, które sprawiają, że dzieci dobrze się uczą i nie zrażają się porażkami.

PYTANIA RODZICÓW DZIECI W WIEKU SZKOLNYM.

Tak, bo u nas czytanie wplecione jest w doskonałą zabawę. Również metody, którymi uczymy czytać są zupełnie odmienne od metod, którymi dziecko uczyło się w szkole. Większość dzieci, które trafiają na nasze kursy nie lubi czytać. Na naszych zajęciach odkryły zupełnie „nowe oblicze” czytania i polubiły książki.

Nie. Dzieci mają treningi na zajęciach, które już pozwolą zobaczyć efekty. Natomiast każdy trening dodatkowy sprawia, że dziecko szybciej widzi rezultaty, co motywuje do zabaw w czytanie w domu. Jeżeli w tygodniu dziecko zrobi jeden trening, to już będzie świetnie, dwa – rewelacyjnie. Trzy treningi to już doskonały wynik!

Oczywiście trenerzy na zajęciach dysponują systemem motywacyjnym i są dzieci, które trenują codziennie, ale nie jest to wymagane.

To bardzo ważne pytanie.

Nasze zajęcia mają dużą dynamikę i tylko część czasu dzieci spędzają w ławce. Każde spotkanie jest bardzo różnorodne i nie ma na nich miejsca na nudę. Dużo zabaw i aktywności dzieje się na dywanie. Dzieci przeprowadzają  eksperymenty naukowe, grają w przygodową grę RPG, wykonują ćwiczenia gimnastyczne, bo one budzą potencjał mózgu.

Najlepiej jednak przyjść na lekcję pokazową, żeby dziecko mogło samo przekonać się, czy ta dynamika zajęć jest wystarczająca, żeby je zaangażować.

Warto, żeby dziecko w dniu zajęć nie jadło słodyczy, to często pozwala mu się dłużej skupić.

To są kursy dla wszystkich dzieci. Nieważne, czy dziecko dobrze czyta, czy ma z tym problemy. Tutaj pozna techniki, które przeniosą jego umiejętności w zakresie czytania czy uczenia się na zupełnie nowy poziom. Umiejętności, które rozwiną dzieci będą nie tylko procentować teraz w szkole podstawowej, ale będą coraz ważniejsze na późniejszych etapach edukacji.

Nawet jeżeli dziecko dobrze się uczy, dzięki technikom, które pozna na kursie, skróci czas uczenia się i mniejszym wysiłkiem będzie osiągać sukcesy.

Warto pamiętać, że szkolne metody czytania oraz mechanicznego uczenia się, są bardzo stare i mało efektywne. Tu Twoje dziecko pozna najnowocześniejsze, tzw. inteligentne metody uczenia się oparte na neuroLOGICE.

Zdecydowanie tak, bo jednym z elementów kursu są techniki mindfulness, które odprężają i budują poczucie wartości dzieci. Poza tym, porażki są warunkiem uczenia się – nie można nauczyć się czegoś, bez ponoszenia porażki, więc na zajęciach jest dużo pogadanek na ten temat a cały kurs prowadzony jest w atmosferze całkowitej akceptacji.

Dzieci bardzo szybko przestawiają się na ten sposób myślenia, więc jak najbardziej, te zajęcia będą łagodzić napięcia dziecka związane z ponoszeniem porażek.